گل گلدون من

چند روز پیش دو تا از دوستان جوانمو بعد از ده ماه ملاقات کردم. دیداری تازه شد و گپ و گفتگویی و نوشیدن چای و تجدید خاطرات و مبادله ی امانتی ها! جای شما خالی.

این دیدار، علاوه بر خوب بودن خود دیدار و شنیدن صحبتهای دوستان، یه نکته ی خیلی ذوق آور هم داشت! دوستانم بهم یه دونه از این قوطی های مخصوص پرورش گل دادند. از اونها که خاک و بذر و کود و همه ی مواد لازم توشون هست. مرحله به مرحله خاک ها رو توی ظرفش میریزی و بعد بذر رو و یه کود مخصوص و یه مایع تقویتی مخصوص و ...

تقریبا یه همچین جعبه ایه. اندازه ی ظرف ماست! :

 

 

قبول دارم که هیچی جای باغچه و گلدون و باغبانی سنتی رو نمیگیره. اما برای امثال من آپارتمان نشین کارمند، یه همچین فرصتی غنیمته.

امیدوارم بتونم درست و کامل گل قشنگم رو پرورش بدم. انشالله یه عکس ازش می گیرم و اینجا میذارم. انشالله!

نظرات 6 + ارسال نظر
بهناز شنبه 12 آبان 1386 ساعت 04:35 ب.ظ

سلام
وای خوش بحالتون.منم خیلی گل و گلدون رو دوست دارم اگر بیچاره ها رو خرابشون نکنم تو هوای گرم اینجا و کم وقتی!
بهتون گفته بودم دلم میخواد وقتی بازنشسته شدم یه گلفروشی داشته باشم که گلها شم خودم کاشته باشم.
از آرزوهام رفتن به جشنواره گل هلند بود که به لطف خدا رفتم.
فتبارک الله احسن الخالقین

سلام

نگفته بودی. چه آرزوی قشنگی. فقط بگو ببینم دلت میاد گلها و گلدونهاتو بفروشی؟ :(

الحمدلله. دوستان به جای ما. همیشه خوش باشی انشالله. :)

حمید شنبه 12 آبان 1386 ساعت 04:45 ب.ظ http://yahamid.blogfa.com

بخش نوشیدن چای با دوستانش خوب بود.

شما هم چای خوردن با دوستان رو دوست دارید؟ یه قوری بزرگ بذاریم وسط و استکان پشت استکان چای و هی گپ بزنیم. خیلی می چسبه!

حمید یکشنبه 13 آبان 1386 ساعت 09:38 ق.ظ http://yahamid.blogfa.com

چای توی کلبه ی دینج هم بد نیست ها.

آره.... عالیه!

اینجا :

http://i9.tinypic.com/4p2dyrk.jpg

با اینا :

http://i10.tinypic.com/4lh7zox.jpg

کلبه دنج یکشنبه 13 آبان 1386 ساعت 12:16 ب.ظ http://cozy-cottage.blogfa.com

واااااااااااااااای عجب عکسایی !
[شکلک آب از دهان راه افتادن] + [شکلک ِ بـه بـه چه شود] !!

حمدآ و فرشته خانوم و همه دوستان شما بفرمایید کنار شومینه بنشید به منظره بیرون پنجره خیره شوید تا من برایتان داخل فنجان چایی بیارم، بخار هم از روش بلند شه !! (دیدید کمی از بخار روی سطح قهوه یا چایی میچسبه و کمی از سطح رویی به رنگ سفید ابر و باد دیده می شه؟)


آقا حمید شما لطفا با اون هیزمها ور نرید، کتتون می سوزه ها ! P:

سلام

دلم نیومد عکسهای جدید کلبه رو بذارم. تو مدتی که نبودید اون نظم و ترتیب و وسایل بالای شومینه به هم خورد.
تازه سرویس فنجونها هم ناقص شد. از سرویس بیست و چهار نفره تون یه نیم دست مونده! ... باشه ... نوبتی چای میخوریم.

آقا مواظب دسته ی کتری باش ... یه ربع ساعت میشه در تماس مستقیم با آتیش بوده!
نه پولکی داریم و نه خرما." نبات قیچی با طعم هل" مون هم آخراشه! نفری یه دونه میرسه.

گفتم بچه ها دارند میان یه کمی آجیل شیرین بگیرن بیارن. خودم هم دستم بند انار دون کردنه. چایی مو لطفا بذارید بالای شومینه گرم بمونه! P:

کلبه دنج یکشنبه 13 آبان 1386 ساعت 12:19 ب.ظ http://cozy-cottage.blogfa.com

اصل نظر برای پست یادم رفت !! [شکلک ِ اُه مای گاد]

امانتی داشتید دست همدیگر؟ یعنی قبلا به هم امانت داده بودید یا چی؟ یا حتی چرا؟
من با قسمت بوییدن گل موافقم. یکی کودش رو بده و مرتب آب بده، من فقط نیگاش کنم!! البته خودمم حاضرم آب بدم ها، ولی اصلا نمی تونم رو برنامه خاصی تنظیم کنم آب بدم.
ببینم گلی هستش که بشه عشقی بهش آب داد بدون برنامه خاص؟

[ شکلک اونی که منتظر بود و با انگشتهاش ضرب گرفته بوده!]

اوهوم! وقتی قراره هدیه داده بشه دیگه مال خودمون نیست و میشه امانتی دیگه دیگه!

آره بابا! آنتی بیوتیک نیست که! فقط خیلی دیر نشه و از تشنگی و گشنگی نمیرن هم خوبه! D:

(گفتم رییسمون نقطه ی مقابل قبلیه دروغ نگفتم! به گلفروشی محل سفارش داده هفته ای یک بار یه دسته گل بیاره بذاریم توی گلدون! الحمدلله دائم گل می بینیم و می بوییم! خدایا شکر!)

حمید یکشنبه 13 آبان 1386 ساعت 12:58 ب.ظ http://yahamid.blogfa.com

تأسف می‌خورم و می نوشم که عکس‌ها را نتونستم ببینم. کن نات دیسپلی!

حالشو می گیرم! به همین راحتی کن نات دیسپلی؟؟!!!
.
.
.
.
.
.
براتون با ایمیل فرستادم.

(کود آی تیک ایتز حال؟ دید ایت دیسپلی؟!)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد