مستر ریکمن

میدونستید این آقاهه نوه ی منه؟!!!

 

 

احتیاجی هست معرفیش کنم؟ خب باشه! ایشون جناب  Alan Rickman بازیگر انگلیسی الاصل نقش پروفسور Severus Snape در مجموعه فیلمهای هری پاتره. همون پروفسور مثلا خشن که سعی میکنه بداخلاقی کنه. ایشون (و در حقیقت شخصیت پروفسور اسنیپ) به شدت برای دختر من عزیزه. یعنی از همون قسمتهای اول فیلمهاش و همون یکی دو کتاب اول، دخترم به شدت به شخصیت ظاهرا بدجنس ایشون علاقمند شد و هروقت هم عملی ظاهرا خشونت بار ازش توی فیلمها و کتابها می بینیم با دلسوزی و هواداری میگه: خب چکار کنه بچه ام؟!!!

البته اونها که داستانها رو دنبال کردند میدونند که سرگذشت و آخرکار این پروفسور قلب طلایی چی بوده و چی میشه. همون سرنوشتی که اشک و آه دختر منو درآورد و به خانم رولینگ هم معترضه که: این همه آدم توی این قصه بود، همه ی این بلاها باید سر اسنیپ میومد؟؟!

این عکس رو ببینید:

 

 

این از اون صحنه هاییه که ثابت میکنه پروفسور اسنیپ نه تنها نامهربان و مرگخوار نیست، بلکه دلسوز و مهربان هم هست. این همون قسمته که پروفسور لوپین عزیز بخاطر کامل بودن ماه تبدیل به گرگینه شد و ممکن بود به این سه تا بچه حمله کنه. پروفسور اسنیپ رو ببینید که چطوری خودشو سپر بلای اینا کرده!!!

یکی از صحنه هایی که توی قسمت پنجم (محفل ققنوس)خیلی خیلی منو میخندونه و تا حالا پنجاه بار اون صحنه رو تماشا کردم و خندیدم، صحنه ایه که خانم آمبریج، بازرس بدجنسی که از طرف وزارت سحر و جادو به مدرسه شون فرستاده شده، به کلاس پروفسور اسنیپ رفته و داره ازش یکی دو تا سئوال می پرسه. نه گذاشته و نه برداشته، همون سئوالهایی که دل این بنده ی خدا رو خون میکنه پرسیده:

 

Dolores Umbridge: [during an inspection] You applied first for the Defense Against the Dark Arts post, is that correct?
Severus Snape: Yes.
Dolores Umbridge: But you were unsuccessful?
Severus Snape: [with annoyance in voice] Obviously.

 

یعنی کاملا توی صدای این مرد مشهوده که چقدر لجش در اومده.

یه نکته رو خیلی در مورد این نقش این آقاهه می پسندم و اون کلام فاخری هست که برای صحبت کردنش انتخاب شده. بهترین کلمات، بهترین جمله بندی ها ... نمونه ی یک انگلیسی بریتانیایی که در حرف زدن و استفاده ی لغات وسواس و توجه به خرج میده. صدای موقر و استادی در تاکید و رعایت وزن کلمه های مشخص هم یه حسن خداداد دیگه ی این آقاهه، نوه جان منه! فکر میکنم بخاطر همین استعدادش، بعلاوه ی مهارتش در تظاهر به بد بودنه که اغلب نقشهای منفی رو بهش می سپرند و خیالشون راحته که کار عالی از آب در میاد!

تو رو خدا به نظرتون این نوه ی من واقعا خشنه؟؟!!!

 

 

پ. ن :‌اونها که قسمت اول فیلم Die Hard  آقای Bruce Willis  رو دیدن احتمالا این آدم بده ی فیلم رو هم یادشونه؟! (ترجمه ی اسمش چی بود؟ سخت بمیر؟!) این آدم بده، همون نوه ی آینده من بود!

 

 

نظرات 4 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 5 آذر 1386 ساعت 07:08 ب.ظ http://26aban.blogsky.com

البته از لحاظ ژنتیکی صفاتی از شما به ارث برده! نه؟!

نه متاسفانه! مگر اینکه با توجه به آدم ابوالبشر و همسر محترمشون بعنوان اجداد یه اشتراکاتی داشته باشیم.

شاید، شاید، شاید گاهی که توی جمع غریبه ای قرار می گیرم و ظاهرمو بسیار اخمو و بی علاقه نشون میدم شباهتهایی بینمون باشه!

کلبه دنج دوشنبه 5 آذر 1386 ساعت 09:42 ب.ظ http://cozy-cottage.blogfa.com

قیافه ش تو فیلم جذابتره
ولی کلا هم تو فیلمش هم این عکس واقعی که گذاشتید مهربون به نظر می رسه.
فقط فیلم هری پاتر ۱ رو درست و حسابی دیدم، اونم چون کتابش رو به زبان اصلی خوندده بودم و خوشم اومده بود. بقیه شو سرسری دیدم، این چیزایی که گفتید رو نتونستم تصور کنم. قشنگن واقعا؟ برم ببینم؟

اسم اون فیلمی که گفتید رو "جان سخت" ترجمه کردند (die hard) !
فیلم خوبی بود. از اون بزن بزن های ماجراجویی جالب که برخلاف فیلمهای امروز که از بس دور از واقعیته و شورش رو درآوردن، فقط یک مقدار در بعضی از جاهای فیلم خالی بندی داشت، خالی بندیاش زیاد نبود! قابل قبول!
P:

:) آخی ...

بهتون اکیدا، اکیدا، اکیدا، توصیه میکنم هم کتابهاشو بخونید (اگر سراغ ترجمه ها رفتید، ترجمه ی خانم ویدا اسلامیه بهترینه) و هم فیلمهاشو ببینید. هرچند که فیلم ۵ به نظر من یه دهن کجی به ۳ جلد کتاب و اون همه ماجراهای مختلفی بود که خانمه زحمت نوشتنشو کشیده بود. خیلی خیلی توی ذوقم خورد .... خیلی ماجراها حذف شد. درسته که نمیشه همه ی کتاب رو توی فیلم آورد ولی دیگه نه اینقدر حذف. در شگفتم که چطور این قسمت ۵ این همه فروش کرده و چطور هری پاتر خوان ها این فیلم رو یه شاهکار میدونند!!! عجیبا غریبا.
به نظر من بهترین فیلمش همین قسمت ۳ بود (زندانی آزکابان) که عکسشو گذاشتم و اسنیپ جان سپر بلای این بچه ها شده.

دیگه سفارش نکنم ... حتما بخونید. نویسنده اش واقعا ذهن عجیبی داشته و بسیار هم شوخ طبع بوده که این همه مطالب جالب رو کنار هم گذاشته. از شما چه پنهان آدم گاهی فکر میکنه نکنه واقعا ماها Muggle هستیم و اونها انسان کامل!!! :))

ست کامل دی وی دی ۴ فیلم اول بعلاوه ی مصاحبه ها و پشت صحنه ها و ... رو از مالزی آوردم میتونم تقدیم کنم ببینید. طبق معمول روشون قفل گذاشتند وگرنه براتون همه رو رایت میکردم.

فیلم جان سخت (که من فقط قسمت ۱ رو دیدم) در زمان خودش داستان منحصر به فردی داشت. یعنی اصلا نمی تونستی حدس بزنی چی میشه. ولی بعدش دیگه اینقدر از این فیلمها ساخته شد که به قول شما شورش در اومده.

آلوچه جمعه 9 آذر 1386 ساعت 01:00 ق.ظ

واااااااااااو! (ترجمه کلمه WoW!)
چه جالب! من هم با شما هم نظرم. فیلم ۳ بهترین بود و فیلم پنج گندترین! (البته فیلم چهار رو هنوز ندیدما)
ولی کلا همشون خیلی بیکارن!
چه اونایی که این کتابا رو می نویسن چه اونایی که فیلمشو می سازن چه اونایی که مسحور شده میشینن پی گیریش میکنن. واقعا درس ندارن ملت؟ خوب اگه ندارن لاقل حواس ما رو پرت نکنن بذارن به کارمون برسیم.
راستی من فیلم چهار رو میخوام!
بی زحمت ایمیلش کنید! شکستن قفل سی دی هم بلدم D: مشکل دیگه ای هست؟!

نه درس ندارند! ولی اگه ملاک درس داشتن و نداشتنه، احتمالا ملت بیکارند!
فیلم چهارم حرص دهنده و جگرخراشه. مخصوصا اواخرش. :(

من ایمیل کردن فیلم رو بلد نیستم. اتفاقا یه مشکل اساسی دیگه هم داره: با اینکه دی وی دیه فقط توی کامپیوتر قابل پخشه. آی حرصم در اومد. آی حرصم در اومد!

سورنا سه‌شنبه 13 آذر 1386 ساعت 03:49 ب.ظ http://pixi.blogsky.com

من عجیب پیرو خط فکری هری بودم و تا آخرین لحظات کتاب آخر از این پروفشور خوشم نمی امد نه اینکه بدم بیاد ولی علاقه ای بهش نداشتم. ولی وقتی کتاب هفتم تمام شد آخ دلم می خواست برای این پروفسور گریه کنم به خاطر تمام مشکلاتی که از اول زندگی داشت. به خاطر عشقش به لیلی که همواره با تمسخر همراه بود. و به خاطر وفاداریش به عهد و پیمانش. نمونه یک انسان نایاب بود. امروز روز همه در ظاهر خوبن و در باطن بد ولی این مرد در ظاهر بد بود و در باطن خوب.
شاید همین موضوع ما رو به این مرد تا اینقدر علاقه مند کرد.
در مورد فیلم و کتاب به نظرم کتاب خیلی بهتره چون تجسمش با خود ادمه و ادم اونطور که دوست داره تو ذهنش شخصیت ها رو آرایش و مرتب می کنه. اونطور که دوست داره به اونها علاقه مند و یا ازشون متنفر می شه. راستی تا یادم نرفته من در طول این 7 کتاب همیشه از هرمیون بدم می آمد شما می تونید بگید چرا؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد