Phonological Slips

در گذشته ای نه چندان دور، فقط وقتی کم خوابی و بد خوابی شدید رو پشت سر میذاشتم، تسلطم رو ادای کلمات کم میشد. یعنی علاوه بر تلو تلو خوردن، به وضوح دچار اختلال گفتاری هم میشدم. کلمات نصفه نیمه، کج و کوله، جابجا و ...

اما از چند ماه پیش، دقیقا از سه چهار ماه آخر اشتغالم در شرکت قبلی، لازم نیست کم خوابی داشته باشم تا چپ و راست تپق بزنم. (یادتونه توی یکی از پست هام نوشته بودم وسط یه جلسه ی جدی، به جای یورو گفتم یویو؟!!)  

چرا شو مستحضر هستید دیگه؟!

الان تعداد تپق های خنده دارم در ساعات عصر و شب بیشتره. شاید یه دلیلش اینه که در ساعات کاری کمتر حرف میزنم. حرفها و تپق ها جمع و غلیظ میشن!!

دخترکم هم که در معرض اختلالات گفتاری مادرش قرار گرفته، هفته ی پیش که داشت با هیجان تمام برام از یه آزمایش علوم صحبت میکرد، عبارت غریب " دربُن کی اکسید "  رو  ادا کرد! احتمالا منظورش کربن دی اکسید بوده.!!  

(هرچند که چند دقیقه داشتیم می خندیدیم. ولی اوضاع داره نگران کننده میشه. نه؟!)

نظرات 4 + ارسال نظر
حمید دوشنبه 7 آبان 1386 ساعت 10:55 ق.ظ http://yahamid.blogfa.com

نه، نگران کننده نمی‌شه. چون جمع کثیری از مردم اینجوری شده‌اند. مثلاً چند وقت پیش یکی از گوینده های خبر سیما اومد بگه عکس، گفت: عسک!
ذهن مردم خیلی مشغول شده. از تبعات عصر حاضره و مشکلات زیاد.

سلام

آخه تعداد اشتباهاتم بیش از حد و اندازه زیاد شده. طوری که ترجیح میدم زبون به دهن بگیرم! به نفع شنونده ها ...

آلوچه چهارشنبه 9 آبان 1386 ساعت 06:56 ق.ظ

من الان روی زمنین ولو هستم. اشکالی که نداره؟!
(مقصودم از شدت خنده است ها. نه از خواب. من؟ بیداری؟ شب؟ کجا؟ چی؟ الو...)
ولی اصلا نگران نباشین. شما اخیرا این طور شدین. بنده بیست و خورده ای ساله که به این گونه ام. زندگیم هم میگذره! جای نگرانی نداره.

:))

یعنی اینقدر خنده دار بود؟؟ (شاید هم بیمزه بود که خنده ات گرفت!؟)

اخیرا شدید تر شده. از خجالت و نگرانی اغلب ساکتم. زشته خب! نتونی یه جمله ی سالم و کامل بی ایراد به زبان بیاری.

[ بدون نام ] چهارشنبه 9 آبان 1386 ساعت 06:57 ق.ظ

مقصود از زمنین همان زمین می باشد و نه سیب زمینی !

واسه خنده ی " ولویی " ، زمنین مناسب تره. من هم الان یه لطیفه از یکی از دوستانم دریافت کردم بدجور به زمنین احتیاج داشتم. موجود نبود!

آلوچه چهارشنبه 9 آبان 1386 ساعت 06:57 ق.ظ

اوا
قبلی من بودما

فهمیدم. اگه تونستی بگی چطوری فهمیدم؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد