از دید من معمولی ساده دل، به این میگن رو کم کنی!  به این میگن گوش مالی و تنبّه!  

 

(از نامه های امام علیه السلام به معاویه) 

اما بعد... زمان آن فرارسیده که از مشاهده امور با چشم صحیح بهره مند گردی. تو با ادعاهای باطل همان راه نیاکان خود را می پیمائی... خود را در دروغ و فریب می افکنی آنچه بالاتر از شان تو است به خود نسبت می دهی و به آنچه نمی رسی و از تو منع شده دست می افکنی همه این کارها بخاطر فرار از زیر بار حق و انکارکردن آنچه از گوشت و خون برای تو لازمتر است می باشد [ یعنی ایمان و بیعت با امام معصوم ] همان چیزی که گوش تو شنیده و به خوبی از آن آگاهی . آیا بعد از روشن شدن راه حق جز گمراهی آشکار چیزی هست ؟ و آیا بعد از بیان واضح چیزی جز مغلطه اندازی و اشتباه کاری تصور می شود ؟ از اشتباه اندازی و غلطکاری ها بپرهیز. زیرا از دیر زمان فتنه پرده های سیاه خود را گسترده و با تاریکی خود دیده هائی را نابینا کرده است . نامه ای از تو به من رسیده که سراسر آن پشت هم اندازی بود در آن از صلح و خیرخواهی خبری نبود. در اساطیر و سخنان افسانه ای ات هیچ اثری از دانش و بردباری به چشم نمی خورد. تو همچون کسی هستی که در زمین سست و صعب العبور گام گذارده و یا همچون کسیکه در تاریکی دخمه های زیرزمینی راه خود را گم می کند . تو می خواهی به نقطه ای برسی که از مرتبه ات بسیار برتر است و مرغان لاشخور را یارای پرواز به آن نیست چرا که در اوج ستارگان آسمان همچون عیوق است. پناه به خدا که تو بعد از من سرپرست مسلمانان برای جلب منفعت یا دفع ضرر گردی یا من در این باره برای تو نسبت به یک تن از آنان قرار و تعهدی امضاء کنم. از هم اکنون خود را دریاب و برای خویش چاره اندیش. زیرا اگر کوتاهی کنی و برای کوبیدنت بندگان خدا بپاخیزند درهای چاره به رویت بسته خواهد شد  و چیزی که امروز از تو مورد قبول است فردا نخواهند پذیرفت . والسلام!

 

 آخیششششش حالش گرفته شد!

 

نظرات 2 + ارسال نظر
حمید چهارشنبه 17 مرداد 1386 ساعت 01:42 ب.ظ http://yahamid.blogfa.com

آخ آخ که من از بردن اسم این ملعون هم بدم می‌آد. خوب کاری کردید.
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک.
انشاالله که به خاطر همین نوشته، همین حالا یه پاداش خوب بگیرید. یاعلی

هزارماشالله شما چقدر دعا به زبان عربی بلدید! :)
من که اصلا بلد نیستم. فقط بلدم بگم لعنت خدا بر دل سیاه شیطان و دار و دسته اش!

متشکرم از دعاتون. خیلی خیلی. لطف کردید.

خان داداش یکشنبه 21 مرداد 1386 ساعت 01:21 ب.ظ

کجایین شما ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد