تنسی ویلیامز

دو تا از سرگرم کننده ترین کارهایی که مشتاقانه سراغشون میرم گشت زدن توی کتابهای فرهنگ لغت و مجموعه های جملات قصاره.

میتونم ساعتها توی Oxford Advanced Learner's Dictionary از یه لغت به لغت دیگه برم و مثالهاشو بخونم. درسته که بارها و بارها خوندن لغات باعث نشده همه شونو به خاطر بسپرم، اما کمک کرده بعضی جاها که بدجور گیر افتادم، به نحوی معنای کلمات رو برسونم یا بفهمم.

وقتی میگم مجموعه جملات قصار، منظورم هر مجموعه ای نیست. فقط اونها که witty  رو بعنوان شاخص اصلی مجموعه به همراه دارند. جملات قصار هوشمندانه ای که گاهی به نظر ساده میان ولی کلی حرف توشون هست. بعضی ها ایهام و کنایه رو چاشنی جملاتشون کردند و همون باعث شده جمله ای ماندگار و خوندنی بشه.

....

این چند تا جمله ی تنسی ویلیامز رو بخونیم؟

.All cruel people describe themselves as paragons of frankness

تمام افراد بیرحم، خودشون رو نمونه های بارز و بی بدیل " صراحت " میدونند!

 

.Death is one moment, and life is so many of them

مرگ تنها یک لحظه، و زندگی هزاران از همان لحظه هاست.

 

 

.Time is the longest distance between two places

 زمان، طولانی ترین فاصله بین دو مکان است.

(مگه نه اینکه گذشت زمان با حرکت مکانی زمین همراهه؟ شاید این اشاره به همون موضوع باشه؟ نه؟)

 

 

 

When so many are lonely as seem to be lonely, it would be inexcusably selfish to be lonely alone

وقتی این همه انسان تنها در دنیا وجود دارند، خودخواهانه و غیر قابل بخشایش خواهد بود اگه بخواهیم به تنهایی تنها باشیم.

 

.I have always depended on the kindness of strangers

همیشه روی محبت غریبه ها حساب کردم!

 

نظرات 11 + ارسال نظر
فرشته توانگر شنبه 29 اردیبهشت 1386 ساعت 12:27 ب.ظ http://www.sirosafar.com

بازم اومدم سراغت. به نظرم صادق تر و بی شیله پیله تر از دیگران می آیی. ای همنام... این اسم واقعیته؟‌ فرشته اسم واقعی منه.

قدم رنجه کردید.

بله اسم شناسنامه ای و رسمی ام همین فرشته هست. هزار و دویست سیصد تا هم لقب و اسم مستعار دارم :)

بهناز یکشنبه 30 اردیبهشت 1386 ساعت 10:15 ق.ظ http://peyghamiazaab.blogfa.com

When so many are lonely as seem to be lonely, it would be inexcusably selfish to be lonely alone
این عالی بود.
همیشه نکته سنجی و انتخابهای آگاهانه تو تحسین کردم.
راستی میشه بهم بگی چطوری میشه بهم بگید چطور میتونم کلمات قصار رودر آکسفورد تشخیص بدم؟
این موردی که گفتید توی همون دیگشنری مذکور بوضوح یافت میشه؟

یه کمی بد توضیح دادم. جملات قصار رو توی دیکشنری پیدا نمیکنم. بلکه توی اینترنت جستجو میکنم. کافیه عبارت witty quotations یا بدون witty رو توی قسمت جستجو وارد کنی. صفحات متعددی از سایتهای مربوط به جملات قصار میاره. همه شون هم بر مبنای موضوع و یا نام گوینده اون جملات دسته بندی شدند.

:)

علی یکشنبه 30 اردیبهشت 1386 ساعت 03:38 ب.ظ http://www.dustdashtan.blogsky.com

حالا که جمله قصار نوشتی بذار منم جمله ای که از نوجوونی شنیدم برات بنویسم... این جمله یه مثل انگلیسیه که وقتی شنیدم خیلی ازش خوشم اومد دقت کن:
love me love my dog
هرکی منو دوست داره... سگم رو هم باید دوست داشته باشه...
جملاتت قشنگ بودن...
بازم ممنون که برام نظر گذاشته بودی...
یاعلی

:)‌

ولی اغلب اونها که میگن منو دوست دارند، گربه های منو چندان دوست ندارند! به علاقه شون شک کنم یعنی؟!

منم متشکرم. علی یارتون.

علی دوشنبه 31 اردیبهشت 1386 ساعت 02:32 ب.ظ http://www.sakenezamin.blogfa.com/

سلام دوست عزیز. امیدوارم سلامت باشی

از نوشته قشنگت :

witty رو یادگرفتم .ممنون

این دو جمله رو یادداشت کردم :

مرگ تنها یک لحظه، و زندگی هزاران از همان لحظه هاست

همیشه روی محبت غریبه ها حساب کردم!


سلام دوست قدیمی.

خوشحالم که جمله های انتخابی مورد توجه تون قرار گرفت.

موفق باشید.

فرید سه‌شنبه 1 خرداد 1386 ساعت 10:14 ق.ظ http://blithe.tv

سلام
خوشحالم که هنوز خوب و سر حال می نویسی. هر چند که دیگه سری به ما نمیزنی ولی خوب به هر حال ما هنوز نرم نرمک میاییم و میریم.
خدا رو شکر که دوستان مشترکمون هم دارن زیاد میشن!!
تا بعد...

سلام.

اتفاقا نرم نرمک اومدن به وبلاگ شما رو من هم انجام میدم. این به اون در :)

«وقتی این همه انسان تنها در دنیا وجود دارند، خودخواهانه و غیر قابل بخشایش خواهد بود اگه بخواهیم به تنهایی تنها باشیم. » به این جمله ایمان داری؟ حتما ایمان داری. ولی مشیت خدا باعث شده کمتر با کسی باشی روی کسی حساب کنی حتا غریبه ها. ولی همیشه از خودت برای همه مایه گذاشتی. وقت گذشتی. زمان. همون زمانی که طولانی ترین فاصله‌ی بین دو مکانه. همون محبتی که دیگه از غریبه ها هم طلب نمیکنی یا شاید نمیبینی که روی اون محبت حساب کنی.
«همیشه روی محبت غریبه‌ها حساب کردم»

سلام بانو فرششته. روی ماه دخترتو هم ببوس.

علیک سلام.

هم مشیت و هم تجربه.

مرسی که توجه نشون میدید.

شاید همین امروز)(پارکینسون)(نوجوان) چهارشنبه 2 خرداد 1386 ساعت 08:36 ق.ظ

دیدی این کامنت دونی شما نصف اسمایی که گذاشته بودم رو خورد.

مهران چهارشنبه 2 خرداد 1386 ساعت 11:59 ق.ظ http://KAKTOOSS.BLOGSKY.COM

سلام

جملات زیبایی بود ..

من باید یه ادرس به شما میدادم ...یادتون !! فکر کنید !! منو گم کرده بودین !!

حالا من در خدمتم ...

سلام.

خیلی خیلی خوشحالم کردید. ممنونم.

فرشته توانگر چهارشنبه 2 خرداد 1386 ساعت 02:23 ب.ظ http://www.sirosafar.com

سلام فرشته خانم

به وبلاگتون لینک دادم.
دیشب تا دیر وقت داشتم آرشیو وبلاگتون رو می خوندم.
موفق و شاد باشید.

سلام.
باعث افتخاره. امیدوارم از وقتی که صرف کردید پشیمان نشده باشید هم نام مهربان.

کلبه دنج پنج‌شنبه 3 خرداد 1386 ساعت 12:49 ق.ظ http://cozy-cottage.blogfa.com

اِ چه باحال
منم هروقت میرم سراغ دیکسیونر دیگه ولش نمی کنم، یهو تو صفحه چشم به یه چیزی میفته، اونقدر شاخه شاخه کتاب رو الورقش می کنم که کفرم درمیاد !
وقتایی که واقعا احتیاج دارم به دیکسیونر، به خودم می گم نه ولش کن باز می ری دو ساعت گیر میفتی !!!

-----
اولین جمله ای که از ویلیامز نوشتید چقدر قشنگ بود. درست زدید به خال !
اون جمله زمان هم عالیه. از این تفکراتی که در بند چیزهای عادی نیست خیلی خوشم میاد!

من از همون گیر افتادنش خوشم میاد.

********

باز هم براتون از این نوشته ها پیدا میکنم. انشالله. ( تشویق شدم خب!)

* دوشنبه 4 تیر 1386 ساعت 11:16 ب.ظ http://alonearchitect.blogsky.com

سلام
امید وارم حالتون خوب باشه
نمیدونم شاید تو زمینه وبلاگ گردی شانس نداشته باشم
قبل از اینکه بخوام وبلاگ بخونم صدای وبلاگ گویای همه چیز بود
امید وارم در تک تک لحظات زندگی موفق باشین/.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد