نآموزش

دخترک در امتحان جغرافی، در جواب سئوال " سه تا از بنادر خلیج فارس را نام ببرید " یکی از سه تا بندری که نوشت " ‌بندر امام خمینی" بود. معملش نمره اش رو بهش نداد. میدونید چرا؟ چون هنوز به اون صفحه از کتاب که توش نقشه ی خلیج فارس رو زدند و بندر امام خمینی توش نشون داده شده، نرسیدند! خانم معلمش بهش گفته:‌ " خانوووم! تو رفتی از ته کتاب این جوابو آوردی به من نشون میدی که نمره ات رو بگیری؟ ما که هنوز به اون قسمت نرسیدیم!! "

انگار تا به اون قسمت از کتاب نرسند، بندر امام خمینی جزو خلیج فارس نخواهد شد!! دخترک اشتباه کرد که از اطلاعات عمومی اش استفاده کرد و جواب سئوال رو نوشت!

همیشه بهش گفتم که مهم تر از نمره، یاد گرفتن اون نکاتی هست که اشتباه کرده و بخاطر سپردن اون نکات تا دیگه همون اشتباه تکرار نشه. حالا بهش چی بگم؟ حالا که اشتباهی نکرده و بیخودی مورد سرزنش هم قرار گرفته؟

خدا به این بچه صبر بده با این سیستم آموزشی مزخرف.

 

 

نظرات 6 + ارسال نظر
بهناز شنبه 30 دی 1385 ساعت 08:37 ق.ظ http://www.peyghamiazaab.blogfa.com

سلام فرشته جان
راستش را بخوای من فکر میکنم وقتی آموزش و پرورش ما درست بشه مملکتمون هم درست میشه!

در ضمن عجب عکس جالبی !

نوجوان شنبه 30 دی 1385 ساعت 08:44 ق.ظ

سلام



وقتی معلم ها از بین ضعیف ترین افراد انتخاب میشن سیستم بهتری نخواهیم داشت. توی امریکا تاپ ترین افراد برای حرفه ی تعلیم انتخاب میشن. بدیهیه اگه اینجا هم حقوق معلم ها به قدر کافی بالا باشه من هم با رتبه ی ۷۰۰ به جای مهندسی خوندن میرفتم معلم میشدم.

حمید شنبه 30 دی 1385 ساعت 09:22 ق.ظ http://yahamid.blogfa.com

سلام. کتاب توسعه و تمدن غرب(یه همچین اسمیه) نوشته شهید آوینی رو نمی‌دونم خوندید یا نه. ایشون در این کتاب، سیستم آموزش و پرورش! ایران رو بخوبی تشریح کرده‌اند که چه سیستم نامناسبیه و چه معایبی داره. البته در مورد خیلی چیزهای دیگه هم حرف زده‌اند که واقعاً درسته.
بهرحال،
دوازده سال از بهترین سال‌های عمر بچه‌ها صرف یادگیری چیزهایی میشه که در زمانی فوق العاده کمتر میشه اونها رو یاد گرفت. نشونه‌اش هم آدمهایی بودند که متفرقه امتحان می‌دادند.
دانشگاهش هم همین بوده و هست.

حمید شنبه 30 دی 1385 ساعت 09:45 ق.ظ http://yahamid.blogfa.com

ببخشید که اینجا می‌نویسم. مربوط به پست قبلیه و حرف‌هایی که اونجا زدم. کاملاً با شما موافقم راجع به تکبر اون افراد. خیلی ظریفه شیعگی! حیف که مجاز به ذکر اسم نیستم ولی نقل قول رو تا حدودی مجازم. باور کنید قیامت اینجور آدم‌ها مشکل دارند و متوقف می‌شوند. اون وقت یه آدم یه لا قبای خاکی و مردمی که ضمناً عاشق هم هست مقامش صد پله بالاتر از خیلی های دیگه است.
اون بحث فتوت رو که همیشه می‌گم در مورد همین چیزهااست. شیعه باید از همه افتاده حال تر باشه، همونطور که تمام پیامبران و ائمه و اولیای صالح خدا اینطورند.

کلبه دنج شنبه 30 دی 1385 ساعت 09:40 ب.ظ

خیلی بیشتر از معمول باید مراقب آموزش بچه ها باشیم
گاهی این جور موارد اجتابن ناپذیره. به هر حال رخ داده. اگه می شد جلوشو می گرفتیم ولی حالا به هر دلیل رخ داده، عکس العمل ما بزرگترها و بدون گذاشتن همچین اثری در مسیر آینده یادگیری بچه ها باید باریکبینانه و مناسبترین راه ممکن باشه
یا علی

امین تو پرانتز اونسنس دوشنبه 9 بهمن 1385 ساعت 11:29 ق.ظ http://amina.blogsky.com

همیشه بهش گفتم که مهم تر از نمره، یاد گرفتن اون نکاتی هست که اشتباه کرده و بخاطر سپردن اون نکات تا دیگه همون اشتباه تکرار نشه. حالا بهش چی بگم؟ حالا که اشتباهی نکرده و بیخودی مورد سرزنش هم قرار گرفته؟

نمیدونم چی بگم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد