احساس بازنشستگی

دلم میخواد کنار بخاری (ترجیحا" شومینه) بشینم و بافتنی ببافم. این کارو نه فقط بخاطر خود کار بافتنی، که بخاطر فرصتی که دارم تا فکرمو پرواز بدم و با خودم و عزیزانم حرف بزنم دوست دارم. چقدر می چسبه ... کنار بخاری نشستن و بافتن و گفتن و گفتن و گفتن ... نه نگران کار باشی و نه نگران غذایی که روی چراغه. لباس شسته شده ی آماده برای اطوکشی هم تلنبار نشده باشه. چند روز تنها باشی و کسی هی سرک نکشه که : چرا تنها نشستی؟

رمان " پر "* رو خوندید؟ من این رمان رو وقتی پونزده سالم بود خوندم.  عاشق اون قسمت که با هم سوپ درست میکردند شدم. از همون سال درست کردن سوپ و خوردنش همونطور داغ داغ یکی از لذتبخش ترین کارهاییه که دوست دارم انجام بدم.

پس دوباره میگم :

دلم میخواد کنار بخاری (ترجیحا" شومینه) بشینم و بافتنی ببافم. روی آتش شومینه یه قابلمه سوپ هم باشه و من مست از عطر سوپ، بافتنی ببافم و ببافم و گرم شم و فکر کنم و فکر کنم و.... زندگی کنم. 

 

* تازه، از پدر خدا بیامرزم هم دعوت کردم بخوندش!!! بر چه اساسی همچین پیشنهادی به ذهنم رسید؟ نمیدونم!!! اون خدا بیامرز هم آروم و با تاسف گفت " سی سال بخاطر شغلم قسمتهایی از داستان زندگی مردم رو خوندم و درباره شون قضاوت کردم. دیگه بازنشسته ام! "

اون مرحوم بعد از سی سال کار و بالا و پایین زندگی، بازنشسته شد و به خلوت آروم خونه پناه برد و من با پونزده سال کار و زندگی مشترک دنبال آرامشم....

نظرات 4 + ارسال نظر
Behnaz جمعه 24 آذر 1385 ساعت 03:27 ب.ظ http://peyghamiazaab.blogfa.com/

fereshte aziz salam
adam gahi niaz dare ke tanha bashe baz neshaste beshe
dark mikonam
alan tanha arezum ine ke beram kenar madaram va pedaram va faghat negaheshun konam nmidoonam yerooz ye mah har chi bishtar behtar.
an beruzam forsati budam tashrif biarid

انشالله دوران دوری شما از خانواده تون به خوبی تموم میشه . انشالله...

کلبه دنج جمعه 24 آذر 1385 ساعت 04:22 ب.ظ http://cozy-cottage.blogfa.com

کتابی خلوتی شعری سکوتی
مرا مستی و سکر زندگانی ست

کلبه دنج شنبه 25 آذر 1385 ساعت 12:40 ق.ظ http://cozy-cottage.blogfa.com

یکی از اون تصاویر مخصوص منو که برای پیپ کشیدن تو ذهنم می سازم برام بازسازی کردیدا !
http://www.cozy-cottage.blogfa.com/post-92.aspx
----------
دقیقا می تونم لمس کنم چه آرامشی بهتون دست می ده. خیلی خوب توصیفش کردید !
good job

حمید شنبه 25 آذر 1385 ساعت 08:39 ق.ظ http://yahamid.blogfa.com

از این صندلی‌های راحتی که تو فیلم‌های خارجی نشون می‌دهند هم باشه؟ از اون‌هایی که زیرش مثل چوب اسکیه. کلاً خوشم اومد از این نوشته.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد